U bent hier

Pay-e: betaalsysteem voor webshops

Uit onderzoek blijkt dat het toevoegen van een betaalmodule aan uw webshop zorgt voor een stijging van het aantal bezoekers en de omzet per bezoeker. E-shoppers verkiezen een site waar ze direct hun aankopen kunnen afhandelen, zelfs boven een site met een ruimer assortiment maar zonder betaalmogelijkheden.

Daarom ontwikkelde Keyware een eigen oplossing voor ondernemers die elektronisch betalen aan hun webshop willen toevoegen, gebaseerd op haar PayService-betaalplatform. Naast de transactieverwerking zelf biedt Keyware een aantal standaardtemplates die direct in uw e-commerceshop kunnen geïntegreerd worden.

Aan de hand van uw huidige klantenbasis, product- of dienstengamma en commerciële strategie stelt Keyware u de gepaste betaaloplossing voor. Er wordt o.a. rekening gehouden met nationale/ internationale klanten, aankopen met debet- of kredietkaarten, aankoopfrequenties, gemiddelde aankoopwaarde etc.

Vervolgens wordt de PayService aankoopmodule geïntegreerd in uw e-shop. Ook hier krijgt u verschillende keuzemogelijkheden. Na het regelen van de transactieovereenkomsten kunnen uw klanten meteen hun aankopen regelen.

Daarnaast beschikt u over een beveiligde toegang tot de betaalmodule op uw site, waarop u verschillende rapporten kan raadplegen, keuzemogelijkheden kan activeren en uw betalingen kan opvolgen.

Zo geeft het onderstaande schema het verloop weer van een typische betaling met levering van producten:

betaalsysteem webshops

 

 

 

 

 

 

 

  1. Uw klant koopt een product op uw webshop en betaalt met zijn kredietkaart.
  2. U stuurt (automatisch) een verzoek tot autorisatie door naar Keyware PayService.
  3. PayService ontvangt het verzoek, valideert het en stuurt het naar het juiste betalingskanaal.
  4. De uitgevende bank behandelt het verzoek...
  5. ... en blokkeert het bedrag voor een bepaalde periode (afhankelijk van bank tot bank) indien goedgekeurd, of stuurt een weigering terug naar PayService.
  6. PayService ontvangt het antwoord van de uitgevende bank.
  7. Het resultaat wordt naar u doorgestuurd. 
  8. Indien u vervolgens goederen bezorgt aan uw klant, bent u nu gemachtigd om de transactie uit te voeren.
  9. Deze machtiging wordt ingevoerd in de PayService omgeving en gevalideerd. 
  10. PayService groepeert deze machtigingen en stuurt ze op naar de acquirer via de respectievelijke kaartnetwerken (MasterCard, Visa, ...).
  11. Deze machtigingen komen aan bij de acquirer.
  12. De uitvoering van de machtigingen worden geregeld tussen de banken van handelaar en klant. 

Uiteraard kan het verloop van de betaaltransacties worden afgestemd op uw leveringsmogelijkheden (directe levering van producten zoals foto's of software; uitgestelde levering via koerierdienst, etc.), kunnen de types betaalkaarten gedefinieerd worden enzovoort.